nedeľa 22. júla 2012

Ako sa vyhnúť sklamaniu z novej kozmetiky: PART 2



2. ROZHOĎ SIEŤ A LOV INFORMÁCIE:
 V druhej časti sa zameriame na praktickú časť procesu výberu nových členov kozmetickej domácnosti.
Pre jednoduchšie pochopenie, uvediem pri každom kroku príklad z času, keď som hľadala ten pravý BB krém.

Ako políčko Štart vám tu poslúži jedna z nasledujúcich situácií:
A: práve mi skončil make-up/krém/podkladová báza/_______ (doplňte podľa uváženia) a potrebujem nový čo najskôr
B: som čerstvo po výplate a mám chuť vyskúšať niečo nové, najlepšie niečo zo zoznamu, ktorý spisujem už od minulých Vianoc

U mňa to bol jednoznačne BB krém. S myšlienkou som sa pohrávala pár mesiacov, no chcela som si dať záležať, a tak som čakala na voľnejšie obdobie a plnšiu peňaženku.


FÁZA 1. (krycie meno: šedá hmota mozgová):
 V tejto fáze je dobré pouvažovať nad tým, či som podobný produkt už nevlastnila predtým a ak áno, ako to dopadlo. Páčil sa mi výsledok? Obľúbila som si ho natoľko, že sa zaradil k mojim každodenne používaným produktom? Zaznamenala som nejaké podráždenie či iné problémy? Zodpovedala kvalita cene?  Ako ho hodnotím s odstupom času? Ako dlho už po ňom túžim? Týmto spôsobom sa mi zvyčajne podarí vylúčiť jednoznačné hlúposti, ktoré na ku mne dostali v chvíľke slabosti. Ide o kontrolný mechanizmus, ktorým sa brzdím, keď sa niekedy príliš rozbehnem v nakupovaní.

BB krém:  Ide o relatívnu novinku, ktorá sa u nás ešte len rozbieha, no vo svete sa teší skvelej povesti. Uvažovala som o nej od chvíle, čo som v drogérii zbadala verziu od Garnieru. Nikdy pred tým som nič podobné neskúšala a keďže obyčajný make-up nedokážem zniesť častejšie než dvakrát za mesiac, BB krém sa zdá byť dokonalým riešením.


FÁZA 2. (krycie meno: luxus pripojenia k internetu):
 Dovolím si tvrdiť, že ide o najdôležitejší krok zo všetkých. Prieskum na internete. Nezáleží na tom, či zvažujem kúpu špirály, lícenky, štetcov či rúžu, minimálne deň si nechám na surfovanie po internete, blogoch, fórach a YT videách a čítam názory, hodnotenia a recenzie toho, o čo mám práve vtedy záujem. Fakt, že sa prelúskam cez množstvo názorov od diametrálne odlišných ľudí, mi poskytuje výhodu a nadhľad. Celkovo sa snažím filtrovať recenzie podľa toho, aký typ z hľadiska kozmetiky je daný človek, aby som sa priblížila k tomu môjmu.
Mocným nástrojom je v tejto oblasti Google, no ak si pamätáte čo-to z hodín angličtiny alebo máte poruke Google Translator/slovník, skutočne odporúčam stránku http://www.makeupalley.com/. Dá sa tam nájsť takmer všetko, pričom užívatelia vypĺňajú formulár o type pleti, farbe vlasov a očí, veku, atď...
Recenzie sa potom dajú podľa toho filtrovať.

 Hneď prvé stránky ma odradili od Garnier verzie a zároveň ma posunuli smerom k pôvodným ázijským značkám. Po prejdení procesu opisovaného vyššie som výber zúžila na 3 značky, ktoré mi prišli vhodné.


FÁZA 3. (krycie meno: hurá do skúšania):
 Táto časť sa nedá uplatniť vždy, záleží od toho, čo zháňate, a, bohužiaľ, od krajiny, v ktorej ste.
Hovorím o vzorkách. Naše drogérie sú na to dosť skúpe, nie všetky poskytujú testery, o vzorkách ani nehovorím. Pokiaľ nemáte to šťastie, že nájdete hľadanú vzorku v časopise alebo vám ju pridajú k nákupu, treba sa vynájsť. Ak je váš záujem o produkt naozaj seriózny, skúste sa spýtať na vzorky priamo predavačky. Niekedy sa stane, že aj motyka vystrelí, a dajú vám vzorky inak neprístupné v regáloch. (V drahších drogériách, parfumériách, je zvykom pridávať vzorky k nákupu. Tiež nie je hriechom vypýtať si ich, no tu je treba dodržiavať nepísané pravidlá a byť zákazníkom predajne, nielen návštevníkom, alebo ešte lepšie vypýtať si ich po nákupe, nie len tak z ničoho nič.)
 V prípade, že táto metóda zlyhá, nezúfajte, internet to istí. Dá sa tu nájsť veľa stránok, ktoré okrem plných verzií ponúkajú aj menšie alebo najmenšie balenia. Táto cesta sa oplatí hlavne ak ide o drahšiu kozmetiku, nie lacnú, kde vás vzorky aj s poštovným vyjdú drahšie než samotný produkt.

 Cez Google som sa dopracovala k nedávno spustenej stránke predávajúcej pravé ázijské BB krémy a ich vzorky. Objednala som si viac kusov z každej značky, čo naozaj odporúčam pre získanie istoty, a čakala som na balíček. Ten prišiel v poriadku a ja som sa s radosťou vrhla do skúšania. Vytriedila som krémy a 2, ktoré mi vyhovovali najviac postúpili do užšieho výberu. Tu som opäť zapojila internet a keďže som sa nevedela rozhodnúť, objednala som si mini verzie krémov (5ml namiesto 50ml) pre záverečný duel. 


FÁZA 4. (krycie meno: šetrím, kde môžem):
 Opäť, táto časť sa nedá uplatniť stále, no vždy je dobré aspoň to skúsiť.
Je to jednoduché: na internete sú mnohé značky lacnejšie než v kamenných obchodoch, dokonca aj s poštovným. Nehovoriac o skvelých akciách, ku ktorým sa bežne nedostanete. Preto tých 10 minút neľutujem a vždy skúšam produkt nájsť najprv na internete.

 Pravé BB krémy z Ázie sú dostupné len cez internet a aj tam sú len 2 slovenské stránky s nimi v ponuke, ak teda nerátam Ebay/Amazon, no tam si treba dávať pozor na podvrhy a aj platba je zložitejšia, ak nemáte PayPal.
Tie 2 stránky sa v cenách líšia minimálne (pár centov), no majú rozličný sortiment, preto si každý musí vybrať sám. Ja som ešte stále vo fáze testovania 2 finalistov. :D

ZÁVER: Dúfam, že vám tieto tipy a triky pomohli a ušetrili pár eur. Ak máte záujem o podobné príspevky, zanechajte témy v komentároch.

odkaz na PART 1: http://nochokestroke.blogspot.sk/2012/07/ako-sa-vyhnut-sklamaniu-z-novej.html

zdroj obrázka: www.prlog.org

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára